Lactuca virosa

Lactuca virosa
Lactuca virosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Lactuca
Nomu binuminali
Lactuca virosa
Carl Linnaeus, 1753

Lactuca virosa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

Lactuca virosa hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingui da u so picciolu addrizzatu, pudendu aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri, è i so casci verdi è dintati. I fiora giaddi di Lactuca virosa sò ragruppati in capulini è appariscini d'istati. 'Ssa pianta sgaghja un adori carattaristicu quand'edda hè cicciata.

Ripartizioni

Lactuca virosa hè urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali. Omu a trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in Francia, in Alimagna, in Italia, in iSpagna, in Turchia è in Iranu. Cresci di regula in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni umiti.

Lactuca virosa hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

Lactuca virosa hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. Prifirisci i terri ricchi di nutrimenti è beddi assiccati. 'Ssa pianta hè capaci à adattà si à diffarenti tipi di climi, bench'è edda priferghi i righjoni timparati. Lactuca virosa hè una pianta milifara, attirendu l'abbi è altri insetti inamacatori.

Tassunumia

Lactuca virosa apparteni à u genaru Lactuca. Frà i sinonimi di Lactuca virosa, si trova Lactuca scariola var. virosa è Lactuca serriola var. virosa.

Cunsirvazioni

Lactuca virosa ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali è ùn hè micca sottumissa à una prissioni di pridazioni eccessiva. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali par causa di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva pò custituiscia una minaccia putenziali par 'ssa pianta. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva Lactuca virosa si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti